- Nasze badania pokazują, że bardzo mało osób wie co to jest POChP. Jedynie 40 proc. ankietowanych deklaruje, że zna skrót. Niestety nawet połowa z nich nie potrafi go poprawnie rozwinąć – mówi newsrm.tv Natalia Zabielska, koordynator kampanii Płuca Polski.
Przewlekła obturacyjna choroba płuc dotyka głównie osoby w średnim i starszym wieku. Oprócz nieustępującej duszności, chorym dokucza także kaszel i konieczność częstszego wykrztuszania wydzieliny. W celu diagnozy POChP, osoby podejrzewające u siebie to schorzenie, powinny poddać się prostemu i nieinwazyjnemu pomiarowi oddechu, tzw. spirometrii. Badania zalecane są głównie osobom po 40 roku życia, które są czynnymi lub biernymi palaczami.
Właśnie rozpoczyna się kolejna edycja kampanii Płuca Polski. W tym roku działania skierowane będą przede wszystkim do osób dorosłych (40+). Ze względu na niską świadomość społeczeństwa na temat POChP, czyli przewlekłej obturacyjnej choroby płuc organizatorzy chcą zwrócić uwagę na osoby na początku choroby, aby móc wdrożyć szybkie leczenie. Za koordynację kampanii odpowiada Procontent Communication.
W ramach kampanii podejmowane będą liczne działania z wykorzystaniem niestandardowych narzędzi i instalacji, np. POChP Skaner, Złap swój autobus (instalacja multimedialna z wykorzystaniem bieżni) oraz Zaświeć światełko dla chorych na POChP (instalacja przypominająca latarnię morską, którą każdy przy pomocy swojego oddechu może zapalić). Ponadto organizowane będą regionalne akcje bezpłatnych badań spirometrycznych oraz prowadzone będzie biuro prasowe kampanii. Wszystkie aktualności z działań pojawiać się będą na stronie internetowej plucapolski.pl oraz fanpage’u Płuca Polski. W ramach Światowego Dnia POChP w listopadzie w Warszawie pojawią się reklamy outdoorowe. Emitowany będzie również spot radiowy na temat choroby. Kampania pojawi się w tym roku również na kongresach medycznych.
- Ze względu na bardzo niski stopień świadomości społeczeństwa na temat POChP, kampania Płuca Polski prowadzi działania, które mają na celu upowszechnić informacje na temat tej choroby. Oprócz działań eventowych prowadzimy stałą komunikację z mediami. Angażujemy ekspertów, pulmonologów, którzy wspierają kampanię pod kątem merytorycznym. Na stronie kampanii znajduje się niestandardowe narzędzie, POChP Skaner, dzięki któremu można sprawdzić ryzyko zachorowania na POChP bez wychodzenia z domu. Dlatego warto wejść na stronę www.plucapolski.pl i poświęcić 5 minut na sprawdzenie kondycji swoich płuc. Zachęcamy też do śledzenia fanpage’a kampanii – komentuje Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET