Podczas V edycji Biegu Wegańskiego w miasteczku
biegaczy zorganizowanym w Parku Skaryszewskim w specjalnym namiocie
kampanii „Ciśnienie na Życie”, wiek swojego serca poznało aż 277 osób! Każdy,
kto odwiedził namiot kampanii, mógł bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi
oraz zbadać wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji. Okazuje się,
że wiek serca 53% przebadanych osób jest średnio wyższy o 8 lat od wieku
metrykalnego!
Kampania
„Ciśnienie na Życie” od trzech lat wspiera Bieg Wegański. 24 września skontrolowano
poziom ciśnienia, a także zbadano wiek serca wszystkich zainteresowanych uczestników
biegu. Okazało się, że wiek serca 53% przebadanych osób jest średnio wyższy o 8
lat od wieku metrykalnego!
Wiek
serca pomaga określić innowacyjna aplikacja[1],
przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii, która pozwala stwierdzić, czy u
pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu.
Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku
metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić
każdy, kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie
skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię.
Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej
diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia. Osoby, u
których występują odchylenia od tych wskaźników powinny regularnie konsultować
swój stan zdrowia z lekarzem.
Akcja „Ciśnienie
na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do potrzeby dbania o swoje zdrowie,
szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego
Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu
naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu
tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje
się na stronie www.cisnienienazycie.pl.
Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”
Akcja
ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu
krążenia. Jak wynika z ponad 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii,
wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Organizator
Kampanii popularyzuje aktywności pomagające obniżyć wiek serca i zadbać o
zdrowie układu krążenia. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa
Warszawa Grupa Polpharma.
Biuro prasowe
kampanii:
Emilia Sawińska
tel. 531 844 325
e-mail: emilia.sawinska@procontent.pl
[1] Aplikacja powstała
w oparciu o wyniki Impact of atrial
fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study
i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze
zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu
wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły
ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej
grupie wiekowej.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET