Kampania
„Ciśnienie na Życie” od trzech lat wspiera Beskidzki Dzień Serca. 23 września skontrolowano
poziom ciśnienia, a także zbadano wiek serca wszystkich zainteresowanych
mieszkańców Bielska-Białej.. Okazało się, że wiek serca 73% przebadanych osób
jest średnio wyższy o 23 lat od wieku metrykalnego! Na mieszkańców czekały
również badania EKG i echo serca, wszelkie wątpliwości rozwiewał na miejscu
dostępny lekarz.
Wiek
serca pomaga określić innowacyjna aplikacja[1],
przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii, która pozwala stwierdzić, czy u
pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu.
Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku
metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy,
kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie
skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię.
Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej
diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia. Osoby, u
których występują odchylenia od tych wskaźników powinny regularnie konsultować
swój stan zdrowia z lekarzem.
Akcja „Ciśnienie
na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do potrzeby dbania o swoje zdrowie,
szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego
Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu
naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu
tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje
się na stronie www.cisnienienazycie.pl.
Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”
Akcja
ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu
krążenia. Jak wynika z ponad 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii,
wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Organizator
Kampanii popularyzuje aktywności pomagające obniżyć wiek serca i zadbać o
zdrowie układu krążenia. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa
Warszawa Grupa Polpharma.
Biuro prasowe
kampanii:
Emilia Sawińska
tel. 531 844 325
e-mail: emilia.sawinska@procontent.pl
[1] Aplikacja powstała
w oparciu o wyniki Impact of atrial
fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study
i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze
zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu
wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły
ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej
grupie wiekowej.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET