Polacy najchętniej oglądają materiały newsowe (27,4% badanych), na drugim miejscu znalazły się materiały eksperckie (25,6% badanych) na trzecim materiały szkoleniowe (19,6% respondentów). W sieci znacznie częściej newsów wideo poszukują mężczyźni (34,9%) niż kobiety (20,7%), które wybierają materiały poradnikowe – pokazały wyniki raportu pt. „Polacy i wideo w sieci” wykonanego na zlecenie Multimedialnej Agencji Informacyjnej Newsrm.tv.
W Polsce nawet 200 tys. osób może żyć z wirusem HCV we krwi, z czego aż 80% jest nieświadoma zakażenia – pokazały wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV”. Świadomość problemu HCV jest u nas niewystarczająca, co wynika z badań przeprowadzonych w 2016r. na zlecenie NIZP-PZH. Skrót HCV rozpoznało tylko 51% badanych, aczkolwiek 72% słyszało o wzw C. Wiele osób myli HCV z HBV i HPV, w profilaktyce których dostępne są szczepienia.
Jakie mięso kupujemy? To sprawdziła Inspekcja Handlowa i wykryła nieprawidłowości w co drugim sklepie. W większości przypadków zastrzeżenia dotyczyły błędnego oznakowania. Ponad 37 proc. (474) skontrolowanych partii było niewłaściwie oznakowanych. Najwięcej uchybień w tym zakresie miały wyroby mięsne sprzedawane na wagę (58 proc.). Zastrzeżenia Inspekcji Handlowej, pod względem jakości, wzbudziło też około 13 proc. partii mięs i przetworów mięsnych poddanych badaniom w laboratoriach UOKiK.
Kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset razy dziennie sięgamy po telefon, ale nie po to żeby dzwonić. Po prostu przeglądamy strony internetowe, oglądamy materiały wideo, rozmawiamy przez portale społecznościowe lub dzielimy się ze znajomymi zdjęciami. Dostęp do sieci staje się dla nas coraz ważniejszy, bo coraz częściej z niego korzystamy.
Lokalizacja (65 proc.), promocje (62 proc.), a także dostępność do ulubionych marek (48 proc.) – to najważniejsze czynniki, które powodują, że wybieramy dane centrum handlowe. Co więcej, ponad połowa respondentów (51 proc.) jest przekonanych, że zakaz handlu w niedzielę wpłynie negatywnie na gospodarkę – to wnioski z raportu pt. „Wizerunek Galerii Handlowych oczami Polaków” przeprowadzonego na zlecenie agencji Procontent Communication.
Polacy są bardziej od innych Europejczyków otwarci na innowacje w motoryzacji i wprowadzenie na drogi samochodów autonomicznych. Polska jest jednym z zaledwie trzech krajów, gdzie jest więcej osób (35%) którzy czuliby się komfortowo jadąc obok pojazdów autonomicznych, niż tych odczuwających dyskomfort (27%). Dodatkowo aż 46% badanych kierowców znad Wisły deklaruje, że nie ma dla nich znaczenia czy jeździliby w otoczeniu samochodów prowadzonych przez ludzi, czy wśród pojazdów autonomicznych. Tylko 29% zgodziło się ze stwierdzeniem, że „współobecność pojazdów kierowanych przez ludzi i pojazdów autonomicznych nie sprawdzi się.” – pokazały wyniki ogólnoeuropejskich badań kierowców ThinkGoodMobility zrealizowanych przez Goodyeara i London School of Economics and Political Science (LSE)