NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

129 mieszkańców Bielska-Białej poznało wiek swojego serca

2016-09-26 16:18:18

Podczas Beskidzkiego Dnia Serca, w specjalnym namiocie kampanii „Ciśnienie na Życie”, wiek swojego serca poznało aż 277 osób! Każdy, kto odwiedził namiot kampanii w Parku J. Słowackiego, mógł bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi oraz zbadać wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji. Okazuje się, że wiek serca 73% przebadanych osób jest średnio wyższy o 23 lat od wieku metrykalnego!

Kampania „Ciśnienie na Życie” od trzech lat wspiera Beskidzki Dzień Serca. 23 września skontrolowano poziom ciśnienia, a także zbadano wiek serca wszystkich zainteresowanych mieszkańców Bielska-Białej.. Okazało się, że wiek serca 73% przebadanych osób jest średnio wyższy o 23 lat od wieku metrykalnego! Na mieszkańców czekały również badania EKG i echo serca, wszelkie wątpliwości rozwiewał na miejscu dostępny lekarz.

Wiek serca pomaga określić innowacyjna aplikacja[1], przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii, która pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia. Osoby, u których występują odchylenia od tych wskaźników powinny regularnie konsultować swój stan zdrowia z lekarzem.

Akcja „Ciśnienie na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do potrzeby dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.


Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl.



Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”

Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z ponad 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Organizator Kampanii popularyzuje aktywności pomagające obniżyć wiek serca i zadbać o zdrowie układu krążenia. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.

                                                                                                                                         

Biuro prasowe kampanii:

Emilia Sawińska

tel. 531 844 325

e-mail: emilia.sawinska@procontent.pl



[1] Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej grupie wiekowej.

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: