Złoto zagości w głównym nurcie inwestycji. Właśnie tak może się stać – prognozuje Robert Śniegocki, ekspert Grupy Goldenmark. I jako powód wymienia m.in. relacje USA z Rosją i Chinami, popularyzacje kruszcu w krajach azjatyckich, czy samą politykę banków centralnych.
Wkrótce w krajach Unii Europejskiej zostanie wdrożona dyrektywa PSD2 (Payment Services Directive). Zmieni ona całkowicie rynek nowoczesnych usług płatniczych. Nowe przepisy dadzą konsumentom dostęp do informacji o własnych finansach m.in. o stanie konta czy ostatnio wykonanych transakcjach bez logowania się do platformy bankowości elektronicznej. Dane w imieniu użytkownika, oczywiście po uprzednim wyrażeniu przez niego na to zgody, będzie mogła pobrać aplikacja dostarczona przez firmy trzecie.
Święto zakochanych jest potężnym motorem konsumpcji prywatnej. W ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych przychody sektora handlu detalicznego bezpośrednio z nim związane wyniosły 19,7 mld dolarów. W Polsce efekt ten nie jest dokładnie badany, jednak dostępne szacunki wskazują na to, że w naszym kraju wydatki konsumentów wynikające z Walentynek wynoszą rocznie ok. 1,5 mld zł. To trzy czwarte tego, ile każdego miesiąca przeznacza się na wypłatę świadczeń w ramach rządowego programu Rodzina 500+ – wyliczają Pracodawcy RP.
Na ból, na choroby… Leki zażywa wielu Polaków. Niestety mało kto wie, że leki stosowane m.in. w terapii nowotworów, nadciśnienia, przeciwbólowe, antydepresyjne, przeciwalergiczne, a nawet lekarstwa stosowane masowo przy przeziębieniu, mogą mieć niepożądane skutki dla naszych zębów i dziąseł.
Klapki na lato z futrem? Ten trend już pojawił się jesienią i wiele wskazuje na to, że będzie kontynuowany. Co jeszcze będzie modne w sezonie wiosna i lato? Przede wszystkim różnorodność materiałów, aplikacji, wzorów i kolorów. Letnie stylizacje będzie można urozmaicić espadrylami, sneakerami oraz sandałami w stylu boho. Pojawią się także trendy obowiązujące od zeszłego sezonu m.in. grube podeszwy czy kwadratowe obcasy.
Polska będzie miała swojego pierwszego satelitę komercyjnego. Światowid, bo tak go nazwano, zostanie wyniesiony w przestrzeń kosmiczną przez rakietę Neptune N3. Nie poleci tam sam. Razem z nim zostaną wysłane dwie Rusałki, czyli nanosatelity. To ma być pierwszy krok w podboju kosmosu. Firma planuje umieścić na orbicie całą konstelację satelitów i udostępniać gromadzone przez nie dane za pośrednictwem dedykowanej platformy i aplikacji mobilnych.